Skrivet av: Fransyskan | 14 november 2014

2,5 timmar i helvetet

Just det. Så lång tid tog det att få rent golvet i mitt förråd, ca 3 kvadratmeter. Men jag hade många grannar springandes runt fötterna, för alla var nere för att rädda det viktigaste.

Imorse gick vi in i orange väder varning igen. Näst högsta. Min plan var att få rent förrådet så att jag kunde ställa tillbaka grejorna som torkar i garaget. För blir det översvämning igen ikväll så kommer allt flyta iväg. Men det fick vara. Blir det översvämning igen får grejorna flyta iväg. Dom har ju redan stått i vatten flera dygn den här veckan, lite mer vatten så blir det lite längre torktid bara.

Min bil har jag parkerat långt från där värsta vattenpölen var.

Jag har försökt rensa avloppen i garaget men det gick mindre bra. 10 liter vatten och det svämmar över. Jag testade med en hink.

Träffade en granne som berättade att han gått ut TIO MINUTER efter att en annan granne rensat alla avloppsbrunnar därute i måndags. Så stod hela området i djupt vatten redan.

Men jag vågar gissa att även grannarna som tyckte att jag inte var klok i skallen när jag rensade avloppet flera gånger en kväll för 10 dagar sedan, kanske vågar sig på att testa min strategi ikväll om det behövs. För se hur det gick här i helgen när jag inte var här!

Kommentera

Kategorier

