Skrivet av: Fransyskan | 14 november 2014

I’m one of them now

Nu har jag anslutit mig till gruppen av elaka grannar som skriver ilskna lappar och klistrar upp på andras dörrar. Detta efter att för tredje gången på lika många dygn hittat porten till mitt översvämmade förråd blockerad av grannens möbler, och dörren till grannens förråd ställd öppen, så att den fint blockerar det enda ventilationshålet i hela korridoren. Dom kanske vill få sitt förråd och dess innehåll torrt – men det vill även jag och säkerligen alla andra i byggnaden också.

Lappen klistrade jag upp med ena halvan på dörren till deras förråd som jag nu smällt igen helt (eftersom dom inte accepterat att jag ställt den på glänt istället för vidöppet så att man kan komma förbi) och andra halvan på listen bredvid dörren.

Fattar dom inte vinken kommer deras möbler stå i soprummet nästa gång. Bredvid den nedmonterade dörren till deras förråd.

Responses

  1. Bra gjort!
    Mme Fellini

  2. Tack!


Kommentera

Kategorier

