Skrivet av: Fransyskan | 14 november 2014

Så fel man kan ha, varför skulle grannarna bry sig?

Klockan är 21H15. Jag har precis ägnat exakt 30 minuter åt att skyffla vatten i riktning mot den ENDA brunnen i hela området. Den ligger lite högre än gatan runt om. Smart. Verkligen.

Flyttade på min bil förut men det ångrar jag nu. Det är redan sjöar där ute och själv är det helt omöjligt att hålla ordning på det här.

Jag kommer hitta förrådet under vatten igen imorgon, helt klart.

Satsar på att rädda bilen.

Det är skyfall ute och jag är iskall.

Men jag höll mig en sopborstes längd ifrån avloppsbrunnen den här gången Mamma, lovar.

Responses

  1. Oj var bor du? Är det i Nice eller däromkring som det är sånt oväder nu? Hälsningar Boel

  2. Hela Rivieran står under näst högsta vädervarning nu, det är riktigt otäckt väder. Regnet bara vräker ner. 70 mm vatten inatt enligt officiella källor. Själv såg jag min salladskål som jag glömt på min taktäckta balkong, svämma över med vatten inatt! Det är en vägg av vatten ute! Ska tydligen fortsätta så en bra bit in på dagen.


Kommentera

Kategorier

