Skrivet av: Fransyskan | 16 november 2014

Notan

Solen strålar idag, det är tio grader så här på morgonkvisten och det blåser satan. Iskalla vindar. Perfekt dag att tvätta madrassen på. Borta är alla spår av de senaste dagarnas regn.

Notan av helgens storm är 6 döda, varav 2 barn. Dom flesta drunknade efter att ha överraskats av enorma vattenmängder på vägarna. En tjej dog i stormen veckan innan. Sju personer i tre perioder av ruggigt oväder på mindre än 15 dagar.

Jag hade helst tagit en regndag till. För att se detta fina väder, veta att alla vännerna är i bergen och vandrar – medan jag sitter här och hostar lungorna ur mig. Jag som alltid brukar klara mig från förkylningar. Rösten är ett minne blott men det börjar i varje fall lossna något i skallen nu.

 

Kommentera

Kategorier

