Skrivet av: Fransyskan | 17 november 2014

Saker jag har gjort idag

Hostat.

Brottat ner katten, snabbt gömt händerna bakom ryggen för att undvika svåra bitmärken, avlossat spottloskor i hennes ansikte.

Hostat.

Brottat ner katten igen, fått av hennes trasiga halsband.

Hostat lungorna ur mig.

Brottat ner katten, undvikit bitmärken, avlossat spottloskor för att visa vem som är chef.

Hostat lungorna ur mig.

Hypnotiserat en katt liggandes på rygg genom att peta på en tass efter den andra, helt i slumpvis utvald följd, samt petat henne på nosen mellan varven. Efter tio minuter var hon spak som en virrig tant.

Hostat lungorn ur mig.

Brottat ner katten och tagit på henne det nya halsbandet.

Hostat så jag kräkts.

Väntat på att katten ska lugna ner sig.

Kelat med katten och sedan spänt åt halsbandet som satt halvt över ett öra.

Hostat lungorna ur mig.

Katten är aningens sur. Efter att inte ha blivit serverad någon annan mat än den med maskmedlet i under helgen var hon minst sagt grinig igår. Men matvägrade fortfarande.

”Ska du ha dina mediciner då” frågade jag. En fras som min katt vet precis vad den betyder, efter år av medicinering pga hennes njurstenar. Katten flög ifrån soffan, rusade till kylskåpet, satt fint och gapade stort. Fick tabletten i fyra delar, eftersom den var enorm. Fyra gånger svalde hon fint, nästan utan kväljningar. Sen fick hon sin mat.

Hon är fin min katt.

Andra ord/meningar hon förstår (om det passar): Nej, mat, vad gör du för bus, hoppa ner, kom.

Men som sagt. Den med medicinerna sitter nog djupast

*Host*

Kommentera

Kategorier

