Skrivet av: Fransyskan | 22 november 2014

Sjukstugan fortsätter…

…tja vi är inne på dag 10 eller något här nu? Andra antibiotika kuren, andra kuren med kortison, jag undviker febernedsättande som pesten och kan glatt se hur febern går ner när jag vilar och skjuter i höjden vid minsta ansträngning. Jag har ställt in plan A, B, C och D idag. Istället började jag förbereda balkongen för vintern. Det ångrar jag nu, jag orkade bara hälften! Ser ut som ett bombnedslag där ute nu. Min terrass är 13 kvadrat och fullt möblerad. Men jag har tänkt få klart där nu, på mindre än en timme. Sen ska jag ta tag i insidan. Inte för att jag orkar utan för att jag måste. På måndag kommer dom och reparerar min rullande järngardin och tja… just nu går det inte att komma in i lägenheten utan att klättra.

Alltså måste jag även hitta någon som kan hjälpa mig att bära ner 40kg tunga grejor i källaren igen – hissen har inte funkat sen den stod under vatten och jag kan inte lyfta tunga grejor.

Kan inte riktigt med att be grannen om den tjänsten, för han är liksom mer än dubbelt så gammal som mig. Men hans fru, underbara människa, har utan att säga något skrubbat min garagedörr. Jag blev helt paff när jag såg det. Först irriterad för jag letade mig som vanligt fram till den smutsigaste dörren i garaget och undrade varför inte nyckeln passade. Sen såg jag den skinande dörren bredvid. MIN. Ren. Måste hinna köpa blommor idag också, helt klart.

Jag minns med vemod känslan när jag landade på flygplatsen för tio dagar sedan, glad över att komma hem till en skinande ren lägenhet. Haha. Jag är dömd att bo i ett kaos.

 

Responses

  1. Nej det är du inte. Du sliter jämt med att ha ordning men ibland är inte kraften med dig, som nu med sjukdom och översvämning, vem skulel orka med det!
    Gör en korridor åt hantverkarna och använd den icke befintliga rösten så smälter de och kanske, kanske får du bärhjälp om du ser riktigt blek ut!
    May the force be with you…
    Mme Fellini

  2. Åh vilken bra ide! Låt hantverkarna bära lådor åt mig! Haha! Tack för dom uppmuntrande orden! jag har röjt balkong, förråd och garage – återstår min lägenhet. Det jobbigaste av allt. Men jag har upptäckt en sak. Det är kul att slänga saker. Speciellt andras.


Kommentera

Kategorier

