Skrivet av: Fransyskan | 25 november 2014

Är på ett alldeles strålande humör…

…för jag har haft själaroligt idag. Den ena jobbiga grejen efter den andra har jag vänt till roliga möten, till tillfällen till förhandlingar (jag är en gudagåva när det gäller att förhandla, ser det som en utmaning, och jag ger mig ta mig fasen aldrig).

Brandövningen blev ett tillfälle att prata in mig hos min nya utmaning – ännu en person som jag tänkt få med i lunchgänget, give it a bit of time.

Sen råkade jag tydligen – fick jag höra av receptionisten några timmar senare – skapa lite nya rykten om mig själv då jag kläckt ur mig en helt oskyldig kommentar om att jag faktiskt inte kan springa näck ute i regnet hur gärna jag än velat (som svar på hennes ”men varför ska du ha nyckeln till duschen när du kommer utifrån”). Ni vet hur det blir när man bara hör delar av konversationen? Nåväl. Hon har lovat att peka ut vilka män i byggnaden jag bör undvika från och med nu…

Dagen avslutade jag med att göra en riktig blond, ni vet där man viftar lite med det blonda håret, fladdrar med ögonfransarna och bättrar på den svenska dialekten? Jag är säkert inte den enda bland oss som har satt i system att gå in i en butik med en saftig rabattkupong från en annan butik och oskyldigt spärra upp ögonen och sucka djupt när försäljaren berättar att kupongen faktiskt hör till butiken tvärs över gatan? Som förtvivlat tittat ut mot skyfallet och sagt att det var ju synd, ni verkar så trevliga här…? Som fått ett erbjudande på lika mycket i rabatt som kupongen (130 euro) om jag trots allt köper mina glasögon hos dom?

Sen är jag säkert inte den enda som med ett skriftligt erbjudande i handen lett sött, sagt att då återkommer jag imorgon när jag har mer tid att prova, för att sedan kliva rakt över gatan, in i den andra butiken, med rabattkupongen och det skriftliga erbjudandet om 130 euro i rabatt i handen och fråga vad dom kan erbjuda mig utöver det för att få det som kund? Två par för priset av ett:-)

Men jag är säkert den enda som självsäkert klev rakt över gatan igen och in i den första butiken och talade om vad konkurrenterna erbjudit?

Fortsättning följer.

 

 

Kommentera

Kategorier

