Skrivet av: Fransyskan | 30 november 2014

Tack för alla kommentarer

Så jag har lagt till några saker på listan av saker att ta med på resan:

  • En hink med lock att trycka ner i katten i medan dom röntgar väskan.
  • Grytvantar som går upp till axlarna. Veterinären brukar ha det när han grejar med katten.
  • Silvertejp att vira runt kattens tassar och några varv runt munnen
  • Lugnande medel till mig
  • En GPS till katten så att vi kan lokalisera henne efter att hon försvunnit ut på startbanan
  • Desinfekteringsvätska.
  • Plåster
  • Antibiotika

Allvarligt? Måste man verkligen ta ut katten ur väskan för att passera röntgen? Är dom inte kloka i huvudet? Vill dom ha galna djur springande på flygplatsen??

Ska be att få ett veterinärsintyg på att katten är som en jäkla tiger. Man lyfter inte min katt. Man håller henne överhuvudtaget inte.

 

Responses

  1. Nej, jag skojar inte.
    Väskan/buren röntgas utan katt. MEN jag vet att jag någonstans hittade något om alternativ där man inte skulle behöva ta ut katten. Det gällde Arlanda där jag startade min resa.
    Att katter blir galna av motorljudet tror jag inte ett smack på. Katter är olika, vissa är mer stressade än andra. Katten jag transporterade var helt lugn hela tiden. Hade fått vänja sig vid väskan några veckor innan och verkade gilla den.

    Många flygbolag tillåter djur i kabinen så allergiker måste berätta om sina problem vid bokning för att undvika att komma med på samma plan som hund eller katt.

  2. Jag har precis vart i kontakt med flygplatsen här och fått veta att kan jag inte lyfta ut katten och bära henne igenom (bland allt stressigt stim) själv så får hon röntgas med buren och allt. Veterinären sa att drogerna hon rekommenderade kommer lugna katten så att jag kan lyfta henne. Googlade dock vad det är för droger – och det är många katter som dör av dom. Så det här kommer bli en kul resa…


Kommentera

Kategorier

