Skrivet av: Fransyskan | 02 december 2014

Intensiva kvällar nu

Det är lite intensivt här hemma just nu. Häromdagen var katten inne hela dagen pga regn och tja hon var uttråkad och jag ville så sova på natten. Så jag bestämde mig för att trötta ut henne. Hämtade leksaker hon inte sett på ett år och sen spelade vi landhockey med fötter/tassar och for runt som galningar båda två i ett par timmar. Det var jätteroligt!

Problemet var att katten också gillade det och nu förväntar sig det. Så så fort jag sätter mig ner en stund så sitter hon bredvid mig, puttar om och om och om igen på mig tills jag reser mig och lattjar lite med leksakerna. So far so good. Det är roligt att leka. Men det varar bara i två sekunder, innan katten gömmer sig bakom gardinen och ligger på lur där. Hur länge som helst. Så efter tio minuter ger jag ju upp, går tillbaka och sätter mig för att fortsätta med det jag gjorde… bara för att se katten kila upp och buffa mig på benet tills jag reser mig igen.

Hälsningar Slaven

Responses

  1. Hahaha


Kommentera

Kategorier

