Skrivet av: Fransyskan | 04 december 2014

Goda nyheter för er som ska flyga med djur efter jul

Flygbolagen kommer ändra sina regler. Garanterat.

Katten och jag har tränat på att lyftas och bäras runt. Det går sådär. Hon piper när man lyfter henne sen skriker hon dom första 2 sekunderna. Sekund 3 börjar hon åla sig och sekund 4 åker klorna ut. Då brukar jag hålla henne en armlängd i från kroppen så att hon inte river sönder ansiktet på mig. Sekund fem biter hon mig och då släpper jag henne rakt ner bara.

Personalen i säkerhetskontrollen kommer älska detta.

Dom ska röntga väskan för att försäkra sig om att jag inte har med något jag kan skada piloten med, men dom vill att jag plockar ut det farligaste jag har och bär det fullt laddat med alla klorna ute och tänderna vässade, siktande på personalen som inte kan bärga sig innan kroppsvisiteringen?

Så här är det. Personalen har exakt 5 sekunder på sig att röntga väskan, och stå redo med den på andra sidan kontrollbågen. Fem sekunder. Sedan släpper jag loss grizzlyn och så får dom reda ut det bäst dom kan.

Man får inte ha med en nagelfil i plast förresten. En katt med 20 vässade klor, och ett antal huggtänder går bra däremot. Ärligt talat vet jag inte hur dom tänker. Eller jo det vet jag ”Man får bara ta med katten om den inte släppt ut ur väskan”.

Men hörrni?

Jag kanske tycker det är lättare att hålla min nagelfil i plast instängd i väskan hela flygresan, än tigern?

Väskan hon ska resa i kom idag förresten. Katten har ratat den totalt. Hon försökte krypa in men fastnade med kroppen halvvägs. Det får bli hårdbantning fram till vi reser…

Kommentera

Kategorier

