Skrivet av: Fransyskan | 11 december 2014

Konsten att hantera stress

Jag är ingen expert på det området. Jag klarar av att drunkna i jobb, inga problem. Det är all annan stress jag har lite svårt för. Som att vänner dör. Att bli behandlad som en idiot som inbillar sig när man för 87e gången på en dag rapporterar att Internet Inte Fungerar. Mannen som insisterat på det kommer få sig en glad överraskning nästa vecka förresten, en liten julklapp. Jag har nämligen börjat filma alla avbrott i Internet för att visa vad som händer (eftersom jag inte kan skicka en speedtest, man kan nämligen inte göra någon utan internet deeeehhh). Och eftersom jag ändå inte kan göra mycket dom 5-7 minuterna jag väntar på att internet ska komma tillbaka så har jag filmat varenda lång minut av varje avbrott under dagen. Han ska få dom i julklapp.

Men nu var det inte det vi skulle prata om.

Ni vet lättnaden jag kände när kompisen sa att jag får låna hans bil till flygplatsen? Föreställ er paniken när jag provkörde bilen idag och upptäckte att den inte har någon koppling. Allvarligt. Noll koppling. Killen fick en fin bula i pannan (inget bälte) när jag med full kraft (gammal bil) tryckte ner vad jag trodde var kopplingen och det visade sig vara bromsen. Det enda sättet att köra bilen var att knö in vänster fot under sätet. Den här bilen ska jag alltså köra till flygplatsen, klockan fyra på morgonen, med en hysterisk katt. Gissa om jag ser fram emot det.

Testkörningen av bilen utan kopplingspedal var mitt enda avbrott på en 9 timmars arbetsdag. Jag är anställd för att jobba i 7 timmar per dag. Men men. Jag ägnade en kvart av min obetalda övertid till att skriva utvärderingar på företag jag har beställt produkter av som inte har kommit. Och till att skriva ett väldigt rakt på sak email till företaget som inte behagat leverera mina varor i tid. I punktform. Med mycket kursiv och svart text. Omöjligt att missuppfatta. Jag avslutade med upplysningen om att jag lämnar landet om en vecka och inte kommer tillbaka och orden att nej jag har vare sig förståelse eller tolerans som dom tror att jag har. Jag ska resa med min katt och den måste sitta i buren dom inte har skickat. Sen skrev jag mitt telefonnummer och föreslog att dom kunde ringa mig så att vi slipper ägna en vecka till åt att skicka email fram och tillbaka där vi undviker varandras mycket viktiga frågor. Det tog fem minuter så ringde dom upp. Kattens väska levereras på deras bekostnad med expresspost imorgon. Selen får jag pengarna tillbaka för, för den kommer inte komma fram i tid. Alltså måste jag leta upp en ny sele imorgon. Grät av lättnad över buren, så stressad är jag.

Sen var jag och köpte en dyr snickers i chokladautomaten och delade hälften med grabben i byrån bredvid, som en stund tidigare kommit ylande in på mitt kontor för att leta efter choklad. Han hade liksom ingen kvar hos sig. Den har nämligen jag ätit upp tidigare i veckan.

När jag packade ihop för dagen kom ett sms om att jag har ett paket att hämta upp i en liten bar någonstans. Så här är det. Jag har inte beställt något för att skickas till den baren. Jag har ingen aning om vad det kan vara för något. Mina paket skulle skickas till ett annat ställe men dom är puts väck. Så jag ringde… haha. ”Hon kommer, hon kommer ikväll för att hämta paketen, hörde du Jack, hon kommer hit” sen slängde tanten på luren. Fick aldrig reda på vilken tid dom stänger men nu är jag riktigt nyfiken.

Kommentera

Kategorier

