Skrivet av: Fransyskan | 13 december 2014

Ett litet steg för mänskligheten

När jag flyttade till Franska Rivieran ingick inte HEJ i personalens ordförråd här. I storköpen har personalen tränats de sista åren och attityden har ändrats. Ibland får man till och med ett leende. Men oftast möts man av himlande ögon och en djup suck. Hur vissa ställen kan gå runt är obegripligt.

Idag fick jag ett email från en av mina favoritaffärer: Decathlon. Utvärdera ditt senaste besök och bemötandet från personalen. Haha. Det kommer dom ångra. För mitt senaste besök var en sån besvikelse att jag stormade ut därifrån. Kompetent personal har bytts ut mot ungdomar som inte kan skilja på flanell och bomull och som är så upptagna med att flörta med varandra att man hittar dom två och två och det är helt omöjligt att få deras uppmärksamhet i två sekunder.

Så jag svarade på utvärderingen. Och skrev en uppsats om hur jag blir behandlad som kund. Tryckte på nästa och där kom frågan som gjorde min dag:

Vill du bli kontaktat av chefen för Decathlon för att berätta mer?

Hell yes.

Ring mig, mejla mig, kom och besök mig. Det ska bli ett sant nöje att avvara lite tid för en diskussion.

Kommentera

Kategorier

