Skrivet av: Fransyskan | 16 december 2014

Dagen i korthet

Jag har varit arg. Sjuheligt förvannad. Nej, glöm det, över min döda kropp och annat kul har bara studsat ur min mun. Jag har lämnat konversationer med orden att jag bara tänker diskutera saken med högsta ansvariga.

Högsta ansvariga är livrädd för mig. Han pallar inte när saker inte går precis som han tänkt och han är oförmögen att säga nej till något alls överhuvudtaget. Den lilla detaljen har gjort att han nu sitter i skiten, för han har gått med på alla krav som någonsin ställts från olika håll. Fastän det inte går ihop. Och om jag viker mig för hans krav, så hamnar jag själv i skiten. Alltså har jag byggt en mur med förstärkningar i alla hörn. Och istället för att diskutera saken så undviker mannen mig som pesten i hopp om att problemen ska lösa sig själv. Och så idag, i sista sekund, så skickade han sina undersåtar.

Som möttes av ett nej. Det är inte mitt problem att han lovat för mycket, inte mitt problem att han vägrat lyssna på det jag har sagt ifrån början.

Hade jag bemötts med ett ”Tack för att du rapporterade det, vi ska ta reda på varför och hålla dig informerad” varje gång jag rapporterat ett problem dom sista veckorna så kanske jag hade varit lite mer tillmötesgående och rivit några murar idag.

Men vad jag än rapporterar så får jag veta att jag är den ENDA I HELA BYGGNADEN som inte har Internet. Det är MITT fel. Min dator det är fel på. Kan jag skicka en hastighetsrapport om det är ett problem? Nej. Jag har inget internet jag kan inte testa någon hastighet så något som inte finns. Så jag filmar skiten istället. Varenda minut. Dessutom har vi gaddat ihop oss i byggnaden. Vi rapporterar problemet två och två, aldrig längre själva. För vi är alla dom enda i hela byggnaden som nååååååååågonsin har haft ett problem.

Idioter.

Tänk om jag skulle göra samma sak på jobbet. Kort svara alla att det är ert eget fel, tough shit.

Ett par dagar till, sen tar jag lov från alla fransmän.

Tills dess ska jag göra allt jag kan för att få mannen alias kycklingen att darra varje gång han ser mig.

Kommentera

Kategorier

