Skrivet av: Fransyskan | 17 december 2014

Finn ett fel

Ni som följt min blogg ett tag såg kanske det underliga i det tidigare inlägget: Jag har packat klart. Flera dagar innan jag åker. Det har aldrig hänt förut. Men så har jag aldrig rest med katt förut. Det är garanterat lättare att flyga med spädbarn!

Så här brukar det gå till när jag ska resa någonstans: Dagen innan jag åker ringer mamma och kollar vilken tid hon ska hämta mig dagen efter. Jag, som inte insett att jag reser redan dagen efter får panik. Ägnar hela kvällen åt att leta efter passet, som jag inte hittar. Sedan hämtar jag mina tomma resväskor i källaren, letar en stund till efter passet, sen lägger jag mig och funderar hela natten på vart passet är. Morgonen därpå går jag upp tidigt, hittar passet på ett säkert ställe tex bland smutstvätten eller i väskan jag hade sist jag reste. Åker med tomma väskor (och kommer tillbaka med 50kg prick).

Varje gång.

Kommentera

Kategorier

