Skrivet av: Fransyskan | 19 december 2014

Tja

Det gick ju så där. Att ha en mjuk bur till en tiger var väl kanske inte det smartaste man kunde hitta på. Hon slet den i bitar när hon inte kunde hålla sig längre utan verkligen behövde tömma tarmarna. Jag satt redo med silvertejpen och det gick åt flera meter. Först när vi landat i Sverige hittade jag en handikapp toalett där katten fick komma ut så att jag kunde göra rent buren och hon fick röra lite på sig. Det kan hända att jag råkade slita ut städerskan som råkade vara där när jag kom rusande med en skrikande hysterisk katt med tänderna på utsidan buren och kroppen på insidan. Paniken säger jag bara, paniken när jag tänkte att jag hinner inte tejpa i samma takt som hon sliter loss bitar ifrån buren. Vad händer om en styck aggressiv katt kommer lös i planet.

Sen alla idiotföräldrar som tycker att det är en suverän ide att låta sina ungar gå fram och ta en närmare titt på katten. Det gör dom nog inte om. Som sagt, katt på insidan buren, klor och tänder på utsidan. Jag fasar redan för att ta med henne tillbaka.

Munchen var ju roligare än roligast. Vi fick gå av planet, nerför trappan med allt att bära, på en buss, åka buss över halva flygplatsen, sedan gå flera kilometer genom flygplatsen för att tillsist ta samma buss igen, åka tillbaka till SAMMA PLAN med samma personal (änglar tack och lov). Med en skrikande bitande tiger i väskan. Kul. Verkligen.

Men sen vi kom hem har det gått ganska bra. Hon sitter som ett plåster på mig och har bara gett sig ut på några små turer själv för att kolla läget. Efter nio timmar på plats kunde jag gå ner för trappan och stanna nere en stund utan att hon kom lullande efter. Tröttheten börjar sätta in. Men att åka härifrån en stund var bara att glömma, katten gick i cirklar runt mina ben och skrek (!) och högg mig i vaderna. Otrygg. Men nu börjar hon som sagt våga vara lite självständig. Får se hur det går imorgon.

Jag har axlarna uppe vid öronen, har varit grinfärdig hela dagen, är trött så trött för jag var uppe klockan tre imorse och sov inte många timmar innan jag skulle gå upp. Men nu när jag med gott samvete kan sova är jag alldeles för uppe i varv!

Kommentera

Kategorier

