Skrivet av: Fransyskan | 24 januari 2015

Ett vattenfall senare

Alla rören i lägenheten utbytta, alla kranar sprillans nya. Tre besök av rörmokaren och det enda som vittnar om hans besök är ett hål i väggen i duschen.

”Försök att inte blöta ner väggen när du duschar” sa pojkspolingen. Sure babe. Jag kan ligga raklång i badkaret och duscha?

Dom nya rören låter mycket mer än dom andra. Men dom läcker inte. Eller som han sa – springer dom läck igen kommer du märka det med en gång för det kommer läcka i din lägenhet, inte i den under. Lille vän – det enda positiva i den här historien är att det trots skyfallet en våning och två ner inte har funnits en droppe vatten hos mig! Det luktar däremot. Mycket.

Ska man nu se det hela positivt så…

….spacklade killen igen hålet bakom badrumsskåpet, där det till min stora förvåning kommit in möss.

….har det aldrig varit så rent som nu i badrummet. Jag har tom städat bakom skåpen som tidigare var fastskruvade.

…. finns det mycket mindre grejor hos mig nu. För när man tömmer ett skåp och innehållet behöver fyra säckar för att på plats och  man hittar grejor man inte visste man hade… tja då känns det inte så lockande att knö in skiten i skåpet igen. Hej soprummet.

….samma sak i skafferiet, i köket och på toan

Faktum är att det ekar hos mig nu.

Väldigt skön känsla.

Idag har jag klickat hem en smal vägghylla på fem våningar som jag ska skruva upp i skafferiet. Tänkte att om alla små burkar och kryddor får en bättre plats så kan jag ta ut lådorna jag har där och tja.. kanske kunna hitta grejor i framtiden?

Flyttar grannen kan det bli riktigt bra här.

Kommentera

Kategorier

