Skrivet av: Fransyskan | 24 januari 2015

Skrämmande

Varje dag när jag passerar trevägskorsningen där jag har prioritet och dom andra två stopp plikt så har jag handen på tutan och foten på bromsen. För jag kan räkna bilarna som faktiskt stannat under dom tre åren jag kört den vägen på EN hand. Jepp. Stopp betyder inget här.

Inte rött ljus heller. I dagens nyheter står det att läsa att 11000 förare kört mot rött i grannstaden 2014. 30 bilar som fastnar i rödljusradarn VARJE dag. Det är nästan en varje timme.

135 euro i böter låter notan. Dra körkortet på stört tycker jag. Så kanske det avskräcker i varje fall lite?

Kommentera

Kategorier

