Skrivet av: Fransyskan | 03 februari 2015

Hört på jobbet idag

Chefen för byggnaden där jag jobbar när vi möttes i trappan:

Jag ber verkligen om ursäkt för oväsnet, men det är snart över, jag lovar.

Jag:

Vilket väsen?

Chefen för byggnaden:

Skojar du? Mår du inte bra?

Jag, tydligen fortfarande lite trött efter gårdagen:

Vad pratar du om?

Chefen för byggnaden:

Men dom har ju hållt på i två timmar och sågat ner väggarna!  Hamrat, spikat, borrat, slamrat, sågat… Blir du inte irriterad på ljudet?

Jag:

Jaså det, nej sånt stör jag mig inte på.

Chefen:

Herregud… Vad är det med dig egentligen. Du har inte gnällt på något på flera veckor nu! Mitt jobb börjar ju kännas trist utan dina kommentarer. Mår du verkligen bra?

Jag:

Men herregud, dom bankar ju bara lite. Det hör väl ingen.

Han:

???

 

Upplysningsvis kan jag berätta att det är ett satans oväsen här idag. Men jag orkar inte bry mig.

 

Responses

  1. Ibland är det skönt att bara låta omvärlden rulla på ett tag och vara med sig själv!
    Mme Fellini

  2. 🙂

  3. Skäms över att ha varit en som bara läser (med stor behållning) utan att kommentera. Jag är ny i den här välden och vet inte riktigt hur jag ska bete mig. Du skriver väldigt bra, och berättar om ditt liv på ett intressant vis. Håll lågan brinnande! 🙂 Helena

  4. Tack Helena! Och vad roligt att höra att någon tycker om det jag skriver:-)


Kommentera

Kategorier

