Skrivet av: Fransyskan | 11 februari 2015

Saker jag har gjort idag

Ringt min privata hälsoförsäkring och ifrågasatt deras utbetalningar. Jag brukar aldrig läsa dom papprena men igår gjorde jag det och såg till min stora förvåning att dom tänkt betala mina glasögon 6 gånger om. Och som jag förklarade för tjejen jag fick prata med så har jag inget emot om dom skyfflar in pengarna på mitt konto, men nu är det så att på min bank så finns det inte ett spår av denna förmögenhet.

Så när hon började sin förklaring med att tala om att pengarna har gått direkt till optikern så började jag prata om bedrägeribrott ifrån deras sida. Alla vet att optikerna här lurar försäkringsbolagen. Jag, jag vill inte vara med i den leken.

Efter många om och men visade det sig att försäkringsbolaget gjort fel på pappret men rätt i själva utbetalningarna.

Suckade djupt och beklagade det faktum att 6*en förmögenhet inte skulle dyka upp på mitt konto inom en snar framtid då.

Tanten skrattade.

Kommentera

Kategorier

