Skrivet av: Fransyskan | 18 februari 2015

I äkta franska anda…

Jag träffade en äkta fransyska igår. En som levde upp till alla förväntningar och fördomar jag har. Jag hade precis parkerat bilen utanför gymmet och hade gläntat på dörren till bilen när jag fick syn på att någon höll på att backa in på platsen bredvid.

Ni vet hur svårt det är att se sådant när man backar? Så jag stängde dörren. Väntade lugnt. Tittade roat på medan hon parkerade. Var i tid, hade inte bråttom.

Men fransyskan var stressad, det syntes när hon parkerade. Munnen gick i ett på henne. När hon parkerat la jag handen på min dörr för att öppna den, men då öppnade hon sin. Så jag väntade. Igen. Lugnt.

Hörde henne säga något i stil med var försiktig så kollade på dom andra dörrarna, förväntade mig att få se några ungar smälla upp dörrarna. Inga ungar kom. När fransyskan äntligen var ute ur sin bil, hade stängt sin dörr, så öppnade jag min dörr och klev ut. Lugnt. Som sagt, var inte stressad alls.

Då fick jag mina öron varma. Att jag bara hade haft mage att sitta där och förvänta mig att hon skulle smälla upp sin bildörr i min bil – jag hade faktiskt kunna kliva ur bilen innan hon parkerade istället för att sitta där och bevaka henne!

Eh?

Med min mjukaste stämma förklarade jag att JAG tycker att det är helt omöjligt att se om någon smäller upp en bildörr medan man backar in, så jag lät henne parkera innan jag gick ut.

Förlåt?

 

Responses

  1. Härligt att läsa att du hittat ett lugn efter alla stormar😉
    Mme Fellini

  2. hmmm intressant hade inte tänkt på det. Men det är nog så!


Kommentera

Kategorier

