Skrivet av: Fransyskan | 21 februari 2015

Anledningen till att män finns

Han: Vet du att din garderobsdörr inte går att öppna?

Jag: Ja, det är därför alla kläderna ligger utanför.

Han: Men herregud.

Följande fem minuter förvandlades min lägenhet till ett bombnedslag medan mannen tömde hela min garderob (6 kubik..) och klättrade in. Därefter följde 90 minuter då jag bara såg en fot som stack ut ibland, eller en hand om visade sig med orden ”Skruvmejsel tack, borrmaskin tack, liten skruv tack, neeeeeeeeeeeeej jag behöver en metallskruv ingen träskruv”, va HAR du en skruvdragare!”

Mutter när jag frågade om han behövde hjälp och när jag sa att nu räcker det den går att öppna igen så suckade han djupt och utbrast:

När JAG gör någonting gör jag det ORDENTLIGT.

Och så efter 90 minuter, lyckan, då båda dörrarna för första gången sedan jag flyttade in för tre år sedan fungerar helt perfekt.

Han: Vet du om att du flinar som en unge på julafton? Sluta tindra med ögonen, det är bara en garderobsdörr.

Sedan det bästa av allt: Sätt dig, så ställer jag tillbaka grejorna i garderoben.

Funderade på att helt enkelt stänga in honom där tills nästa gång något behöver lagas.

Jag: Tack för hjälpen!

Han: Vadå hjälpen? Jag gjorde ju hela jobbet själv…

 

Responses

  1. 🙂

  2. Precis min åsikt!


Kommentera

Kategorier

