Skrivet av: Fransyskan | 06 mars 2015

Jag och min stora käft

Igår gladdes jag över den oväntade summan pengar jag har att vänta på mitt konto efter helgen. Imorse var bilen stendöd. Det tog tre män – en granne, en kollega jag ringt dit och en förbipasserande man – ytterligare en bil och två startkablar att få igång den. Sedan följde en timme då jag körde runt till stans alla verkstäder, ställde bilen på tomgång utanför och var inne och förhandlade om priser för att få batteriet bytt.

Tillsist, på fjärde stället och 60 euro billigare än första stället, så slog jag till och tittade noga hur killen gjorde dom tre minuterna (fakturerade 20) det tog honom att byta ut batteriet för en förmögenhet.

Kul start på dagen.

Kommentera

Kategorier

