Skrivet av: Fransyskan | 13 mars 2015

Fransyskan i mig…

….står och tittar på inledningen till Les Enfoirés – alla kända franska artister som tillsammans har en koncert för att samla in pengar till bättre behövande. Och så slår det mig… att jag känner inte bara igen alla artister, utan även alla gamla franska låtar dom sjunger. Jag har bott här i elva år. Men franska klassiker kan jag, om dom så är 30 år äldre än så.

Så stark är den franska kulturen.

Och fransk musik, det finns nog inget dåligt där.

Kommentera

Kategorier

