Skrivet av: Fransyskan | 16 mars 2015

Lite sen, ännu senare

Riktigt sen på väg till jobbet idag på morgonen så körde jag förbi en liten lastbil som stod parkerad vid sidan av vägen. Första tanken var att han parkerat så dumt. Sen såg jag hålet i framrutan och tänkte snabbt herregud har någon skjutit ett hål där. Och precis när jag susade förbi såg jag mannen som satt bakåtlutad i sätet med ögonen stängda.

Ingen bakom mig stannade.

Så jag gjorde en u-sväng och åkte tillbaka för att kolla om han levde och behövde hjälp.

Visade sig att han fått vattenplaning, kanat rakt in i en stolpe som alltså gjort det som jag uppfattade som ett skotthål i framrutan. Han var chockad men ok, och sonen var på väg för att hjälpa honom att starta bilen.

Det är straffbart i Frankrike att INTE hjälpa till vid en olycka (eller någon i fara), visste ni det?

Kom försent till jobbet på grund av att jag stannade för att hjälpa mannen, och dessa få minuters försening innebar att jag inte var först på plats för att skrapa upp motorcyklisten som blivit överkörd i rondellen alldeles utanför mitt kontor. Jag kom alldeles efter brandmännen och strax före polisen.

Kommentera

Kategorier

