Skrivet av: Fransyskan | 23 mars 2015

Konsten att snäsa av en fransman

Efter TVÅ MÅNADERS väntan fick mitt arga email till syndic alltså muraren att lova att stå utanför min dörr imorgon klockan 8 prick. Klockan 19.52 idag, alltså 12 timmar och åtta minuter innan avtalat tid – not that i am counting – ringer fårskallen och lämnar ett meddelande:

”Jag är ledsen men det har blivit lite förseningar på det jag jobbade med idag..”

Vilket han alltså upptäckt klockan åtta på kvällen, en si sådär tre timmar efter att han avslutat sin arbetsdag.

”…så jag kan inte komma imorgon…”

Nejhejdu.

”…men jag kan komma på torsdag istället…”

Säkert. Om det inte blir några förseningar på onsdag då va?

”…så ring mig då och bekräfta att det är ok på torsdag.”

Så jag ringde och fick tala med idiotens telefonsvarare. Tur, verkligen tur. Med iskyla i rösten talade jag om att jag har fått hans meddelande tack så mycket, och nej jag kan inte boka om tiden. Att jag anser att det är rent ut sagt oförskämt att ringa klockan 20 på kvällen, tolv timmar innan avtalat möte för att tala om att han inte kan komma för att han inte hunnit bli klar med dagens jobb. Det talar ju för hans kompetens och förmåga att göra ett bra jobb? JAG har tagit ledig ett par timmar imorgon för att kunna vara hemma och ta emot honom och därför förväntar jag mig att han står utanför min dörr prick klockan åtta imorgon och gör det jobb han ska göra, annars behöver han inte komma alls någonsin.

Han ringde inte tillbaka.

Kommentera

Kategorier

