Skrivet av: Fransyskan | 27 april 2015

Katastroferna avlöser varandra

Här roar vi oss kungligt! I helgen lyckades jag med att inom loppet av 24 timmar bränna sönder mixern, paja tvättmaskinen och tillsist korssluta spisen så att strömmen gick i hela lägenheten. Middagen lagade jag alltså på grillen på balkongen medan jag funderade på hur jag ska få ägaren att inse att det är lika bra att byta ut hela köket.

Mellan alla katastrofer har jag befunnit mig antingen på jobbet, tränat eller kvällskurser. Dagarna är långa.

Imorgon blir det dock en paus från verkligheten, för jag drar till Sverige ett par dagar. Väldigt kort, men jag längtar så efter lite kvalitetstid med mina föräldrar. Något jag är i stort behov av.

Katten har sett resväskan och har ägnat kvällen åt att gå som ett gnällande plåster runt benen, sitta och titta med anklagande enorma tefats ögon på mig, och nu ligger hon och surar. Men det blir nog bra. Grannen, 80 år, börjar lyckligtvis bli lite glömsk och kommer inte längre ihåg hur det gick när hon passade katten sist. Alltså ska hon vara kattvakt igen.

Responses

  1. Ha det så trevligt i Sverige! Jag blir lite avis, det är ju sån fin tid på året att vara där nu.

  2. Precis jag byter 25 grader mot noll och aker tillbaka nagra manader i tiden…


Kommentera

Kategorier

