Skrivet av: Fransyskan | 09 maj 2015

Saker jag har gjort idag

Registrerat mig på en sommarkurs som jag inte kommer ha tid att göra. Det är en fortsättning av en av dom två kurserna jag ägnat all min lediga tid åt dom sista två månaderna.

Den ena – inom mitt ämnesområde – var så tråkigt att ögonen blödde när jag satt där och försökte hänga med. Läraren, en amerikan, vrålade ut orden istället för att prata normalt. Stressade. Tjatade. Höll aldrig tyst en sekund, man kunde omöjligt tänka.

Den andra – helt utanför mitt ämnesområde – fastnade jag fullständigt för. Ivrigt har jag väntat in varje kurstillfälle. Jag har ringt och pratat med läraren om saker som intresserat mig mer. Den är en utmaning, för jag tog den kursen på franska och saknar ordförråd inom ämnet. Men så intressant. Fortsättningen är dyr. Men värdefull. För det här är ett ämne vars kunskaper jag kan använda i dagliga livet. Som jag har nytta av och glädje av. Examen i hand kan jag dessutom använda den till att arbeta inom ämnet. Men det har jag inte tänkt.

Steg ett – ta sig igenom sommaren.

Delmål: Hitta ett ställe lååååååååååååååååångt ifrån min lägenhet där det inte går att vara på sommaren, där jag har internet på kvällarna så att jag kan göra kursen och slippa komma efter.

Delmålet blir det svåraste att uppnå.

Nu väntar dock poolen på mig. Hej på er.

Kommentera

Kategorier

