Skrivet av: Fransyskan | 31 maj 2015

En svart serie…

…kallar man det på franska när man hamnar i en period när allt brakar åt helvete.

Dagen började med att jag ej vaknade av väckarklockan som ringde fem. Hörde den ej eftersom jag tydligen är döv pga bihåleinfektionen.

Sedan tappade jag ett paket med ägg på köksmattan, spillde ut kaffet, tappade fyra citroner (skurna) på golvet och halkade på en vattenfläck på balkongen. Allt inom loppet av tio minuter.

Avslutade med att ställa in dagens vandring som jag var sa taggad för. Med fet hosta, svullna trumhinnor och igenbommade bihålor, är jag ej så sugen på att ge mig upp på 2500m höjd.

Klockan är sex, dagens första tvättmaskin är klar, jag har ätit en stor frukost och är egentligen klar att åka. Istället sitter jag här och lyssnar på fåglarna och ber till högre makter att italienarn som är här i helgen ska hålla sig hemifrån idag.

image

Responses

  1. Men fy. Ja, det finns dagar då ALLT går fel. Bara att bita ihop och vänta på bättre tider.

    Krya på dig.

  2. Jodu. Åkte till stranden för att slippa italienarna i huset och fann mig själv omringad av andra högljudda italienare. Lugn och ro en söndag är bara att glömma. Fasar för sommaren det här är bara början…


Kommentera

Kategorier

