Skrivet av: Fransyskan | 05 juni 2015

Det var 37 grader varmt i skuggan idag

Och nu vid 21:30 är det 27 grader ute.

Tänkte beskriva min dag i korthet:

Duschade iskallt.

Körde till jobbet så fort bilen bar med rutorna nervevade och njöt av fartvinden.

Vädrade ut kontoret, satte på luftkonditioneringen och drog ner persiennen.

Hämtade iskallt vatten varje timme som jag höll mot halsen medan jag jobbade med andra handen.

Lunchen tillbringades i poolen, och avslutades med två iskalla duschar.

Vädrade ut bilen tills ratten hade svalnat så pass att man kunde hålla i den.

Körde i full nittio till jobbet med rutorna nervevade för att få fartvind och luftkonditioneringen på högsta fart. Samtidigt.

Tillbaka på jobbet satte jag fötterna i varsin kylbag med is som jag vis av erfarenhet tagit med mig.

Efter jobbet körde jag seg som bara den, loj av värmen med bara luftkonditioneringen för att handla frysvaror.

Upptäckte att det var äckligt varmt även i den butiken.

Körde hem, lojt, med alla frysvaror i bagaget.

Samlade ihop ett gäng grannar och slängde mig i poolen igen.

Hade en halvtimmes vattenkrig med en 11 årig grabb. Skitkul. Han vann stort. Jag har linser och ungen sköljde ut dom flera gånger.

Hem, iskall dusch. Torkade mig inte.

Ut igen, hoppade runt i den automatiska bevattningen av gräsmattorna medan jag pratade i telefon.

Satte foten framför att siktade på 11 åringen när han kom susande förbi:-)

När kläderna var dyblöta gick jag in och virade kylklampar runt fötterna.

Nämnde jag att det är lite varmt?

Kommentera

Kategorier

