Skrivet av: Fransyskan | 10 juni 2015

Arthur, snart fem år…

…kom kaxigt skuttande mot poolen när jag badade och upplyste mig om att han minsann vågade hoppa i.

I samma ögonblick som ungen självsäkert tog ett skutt rakt ut ropade mamman ‘hoppa inte, du har glömt armpuffarna’.

Förvåningen, barnets perplexa uttryck innan han sjönk som en sten till botten var obeskrivlig.

Lika så chocken när jag snabbt slet upp honom till ytan.

Sen två ynkliga sekunder innan ungen flinade upp sig igen och stolt sa

‘Ser du, jag SA ju att jag vågade hoppa i!’

Responses

  1. 🙂

  2. Vilken tur att den stolte dykaren hade en snabbtänkt likasinnad i närheten. 😉 Mme Fellini

  3. Inte sant!?


Kommentera

Kategorier

