Skrivet av: Fransyskan | 16 juni 2015

Saker jag gör varje dag

Stannar för att prata länge med städerskan och erbjuda henne en kaffe fast hon tackar nej varje gång. Numera väntar hon på mig med ett leende varje dag.

Tar mig tid att prata med gamlingen i byggnaden och beundra hans äckliga hund – bara för att han blir så glad.

Ger komplimanger till främlingar bara för att det är kul att se deras reaktion.

Presenterar mig för minst en ny person. Igår var denne person en som representerade resultatet av en motorcykelolycka. Idag ska jag se om jag får fånga honom på bild, för ni måste få se hur han ser ut. Han landade på ansiktet nämligen och jag har vissa planer på att klistra hans foto i bakrutan på min bil. Eller i sidorutorna i bak, där motorcyklisterna som håller sig i döda vinkeln ser fotot lätt.

Responses

  1. Precis. Vi glömmer så lätt att vi alla är fångar på samma lilla ynka planet i ett stort universum. Vi borde se varandra mer, och inte ta livet så allvarligt.

  2. Precis! Och framförallt se alla ‘osynliga’ människor


Kommentera

Kategorier

