Skrivet av: Fransyskan | 17 juni 2015

Att leva utanför bekvämlighetszoonen…

…är verkligen topp!

Nya utmaningar med jämna mellanrum! Häromveckan paddlade jag havskajak en hel dag – med en för kort paddel – och lyckades med konsten att få en svårt inflammerad muskel i handleden. Så svullen och fin att nerven kom ikläm och jag inte kände fingrarna. Tio dagar med handen helt immobiliserad i en vacker svart grej, så var det dags för nästa grej.

Stand Up Paddle.

Det var skitkul! Tänk er blåst, hård blåst, ett vilt hav, och ett gäng nybörjare på varsin surfbräda, fastspända i foten, med en superlång paddel i näven. Tänk er detta gäng som sittandes på knä, eller stående, ger sig ut på öppet hav.

Varning för skryt:

Jag var den enda som inte druttade i, utan lugnt stod och balanserade mig igenom våg efter våg.

Undertecknad har nämligen en fantastisk balans. Anledningen till det är enkel. Jag har en balansbräda under skrivbordet på jobbet. När jag får kramp i benen eller internet hänger sig, så står jag och balanserar på den. Ibland jobbar jag stående medan jag vinglar runt på brädan.

Alltså var detta en barnlek. En rolig barnlek. Och lite synd att jag inte druttade i för vattnet var riktigt varmt.

Imorgon ser jag fram emot träningsvärk i muskler jag inte visste att jag hade.

Nästa vecka tänker jag göra om det här, för roligt var det. Så roligt att jag funderar på att köpa mig en sån där bräda!

Kommentera

Kategorier

