Skrivet av: Fransyskan | 23 juni 2015

Det är krig i tomteskogen

Idag deklarerade inte bara jag utan flera grannar krig. Inte med varandra, utan mot den okända person som varje kväll mellan 23 och 23:40 stompar runt dom en hjord elefanter fram och tillbaka i sin lägenhet. I flera dygn har alla skyllt på alla. Det har bankats i väggar, slagits i dörrar, knackats, och stampats för att höras värst. Natten mellan lördag och söndag blev minst sagt kort och igår natt var ingen höjdare heller. Jag hann bara stänga ögonen innan det började stampas runt. Och efter tio minuter fick en annan granne nog och började stampa ännu värre. Där låg jag med öronproppar och tänkte att vad fan.

Sa mina 7-8 timmar sömn per dygn är nere i max 4-5. Och har varit så i en vecka. Samtidigt klämde jag in 40 km vandring, 2000 meters klättring och totalt 17 timmar på fötterna i helgen.

Vet ni vad som händer i kroppen när man är så trött? Hjärnan stänger av. Jag fick koncentrera mig till max för att inte somna i bilen på vägen hem. Lyckades mindre bra när jag ringde hem och slocknade mellan signalerna och ryckte till så telefonen nästan flög ur händerna på mig där jag stod på balkongen. Mikrosömn.

För att inte somna innan min kvällskurs, så dammtorkade jag, dammsög, torkade golven och sedan gjorde jag en milkshake att ha medan jag lyssnade på föreläsningen. Utan lock på mixern. Hjärnan är ur funktion.

Efter att ha torkat om golven, väggarna och taket så diskade jag. Satte grejorna i fel riktning och sprutade ner halva lägenheten. Det är sånt jag roar mig med här.

Hade tänkt vara i säng klockan 21 idag men katten har inte lärt sig klockan så hon kom hem bara för en stund sen. Hon är 22;04 nu. Om fem minuter kommer jag ligga som en klubbad säl i sängen, i hopp om att somna och vara  i djupsömn när natt terrorn sätter igång.

Kommentera

Kategorier

