Skrivet av: Fransyskan | 30 juni 2015

Det här med gluten hörrni

Visste ni att alla (!) isglassar (ni vet, vatten, saft, in i frysen och vips har ni världens billigaste glass) innehåller gluten? Det visste inte jag, förrän jag stått med näsan i frysboxen (en inte helt obehaglig upplevelse i denna värmebölja) en lång stund på Picard. Hade jag haft tid hade jag gärna krypit ner i den där boxen medan jag läste vidare på alla andra 236 förpackningar med glass. Men jag hade lite brådis.

Så jag haffade personalen, en ung kille, och bad om att få en lista med alla glutenfria produkter i hela butiken. Vilket jag fick. Det är service. Dessutom gick han runt med mig och pekade ut dom två sorters glass i hela butiken som inte innehåller gluten. Det är ännu mer service.

Listan fick jag med hem, så jag vet nästa gång.

Service, en vänlig själ – det är så ovanligt här att jag sitter och letar upp butiken online så att jag kan skriva till chefen och lyfta den här killen till skyarna.

Det är nämligen inte första gången han visar sig så hjälpsam och trevlig. Men det är så ovanligt att jag blev helt paff.

Grabben förtjänar en löneförhöjning.

Responses

  1. Jag är världens lyckligaste nu när Picard har öppnat i Stockholm, tycker att de har jättebra service även här.

  2. Dom är suveräna! Men se upp med innehållet i varorna om du är allergisk mot något.


Kommentera

Kategorier

