Skrivet av: Fransyskan | 03 juli 2015

Fransk Kundservice

Åkte till Castorama, byggbutik, på lunchen för att köpa en list att klistra upp i taket för att hålla undan sladden till fläkten. Frågade första gubben jag såg, som skickade mig två hyllor längre bort, men inte kunde hjälpa mig för att det inte var hans hylla. Hittade inte det jag behövde, men gick en hylla närmare mannen som inte ville jobba och hittade några konstiga versioner av lister. Lustigt va att killen bara kan sina två hyllor och inte vet vad som finns bakom ryggen?

Tog med dom konstiga versionerna till närmsta personal som skickade mig några hyllor ner för att prata med någon annan. Fyra personer och väldigt mycket spring senare var jag genomsvettig och fick tag på en långsam liten dam som förklarade för mig att ”såna har vi inte här”. Nejhejdu sa jag, som hade kollat lagerstatusen på internet alldeles innan jag åkte, så er websida är fel då. Igen. Jepp sa hon. Den är värdelös. Tack för informationen. Bad henne visa mig alternativa lister och hörrni, då dök den där produkten jag ville ha som inte fanns i butiken upp. Dom hade hundratals av dom!

”Du kunde ju ha förklarat bättre vad du ville ha” sa damen

Jag tänker inte ens beskriva processen vi fick gå igenom för att diskutera hur listen jag till sist valde ska fastna i taket. Men det slutade med att jag köpte väldigt dyrt lim. Som man kan ta bort när man är klar.

Åkte vidare till Decathlon för att köpa en pump. Hade kollat på internet innan jag åkte, lagerstatus rubbet produkten fanns. Efter att ha stört ett antal personer i personalen som grupperat sig i små grupper för att diskutera livet – och blivit runt skickad i hela butiken så hamnade jag hos ytterligare en person som sa att ”såna har vi inte”. Alltså, jag kokade. Upplyste henne om att jag just knallat runt fem kilometer i deras butik för att ingen i personalen är smart nog att logga in sig på datorn, och plocka fram numret på produkten som deras websida påstår finns. För som kund kan jag tyvärr inte se VAR i butiken produkten finns, bara att den finns. Och jag stod på mig, produkten finns. Först när jag plockade upp telefonen för att öppna deras websida fick jag med mig TVÅ i personalen som drog runt mig genom alla hyllorna, och drog med sig ytterligare två i personalstyrkan innan dom hittade pumpen. Inte bland alla uppblåsbara badleksaker, inte bland bollar, inte på fitnessavdelnignen jämte yogabollarna, nej, pumpen låg högst upp, längst in, mitt i en klädavdelning. Omärkt.

 

Kommentera

Kategorier

