Skrivet av: Fransyskan | 03 juli 2015

Skillnaden mellan män och kvinnor

Ringde bilverkstaden för att boka en tid för att räta upp framvagnen på min bil. Däcken är sneda igen (ett inte helt ovanligt problem i en C3) och det är inte första gången. Jag vet, för däcken slits plötsligt oerhört och backspegeln skakar så jag inte kan se vad jag har bakom mig (skönt ibland).

Fick prata med en man.

”Är dina däck nya”?

Jag förklarade att dom byttes för två år sen. Däcken är alltså helt ok. Däremot sitter dom alltså inte helt rakt.

”Två år då är dom inte nya, du måste byta ut dom”.

Alltså, däcken är av god kvalitet och det är inget fel på dom. Jag ringde inte för att byta några däck, utan för att räta upp framvagnen och se till så att däcken är välbalanserade och allt det där tramset.

”Madame, jag kan inte göra något om du inte byter ut däcken”.

Jag, sur:

”MONSIEUR ljuger ni för era klienter”

Han, grinig:

”Nej hurså?”

Jag, snorkigt:

”För att det står ju en hel artikel på eran websida om att man ska göra den här kontrollen en gång om året för att förlänga livslängden på däcken, men inte någonstans står det att man behöver byta ut däcken först”

Han, ännu surare:

”Men hur vill du att jag veta vad som behöver göras om du inte kommer och visar bilen?”

Jag, nu riktigt ilsken:

”Jag har inte bett om något råd, jag VET vad som är fel på den här bilen eftersom jag haft samma problem flera gånger. Jag ringde för att BOKA EN TID”.

Han ”men då får du komma hit och visa bilen”

Jag la på. Åkte iväg till verkstaden. Klev in. Stegade upp till närmsta KVINNA och bad om att få boka en tid för att göra en kontroll av geometrin och parallellismen på bilen.

”Inga problem när vill du komma”

Gick så lätt att det kändes otäckt. Berättade för henne varför jag bokar tiden och bad henne bekräfta att det verkligen är det som behöver göras.

”Precis, du har rätt”.

I say no more.

 

Responses

  1. Så ska en slipsten dras!

  2. Precis!


Kommentera

Kategorier

