Skrivet av: Fransyskan | 07 juli 2015

Och det blir varmare och varmare….

Ni vet när klockan närmar sig halv elva på kvällen och man tänker att det är dags att borsta tänderna. Men medan man brer tandkräm på borsten så gnager den där tanken i skallen. Jag har glömt något. Vad?

Äta hörrni. Man glömmer att äta när det är varmt. Jag kan lätt gå från lunch till fyra på morgonen innan magen kräver mat. För när det är varmt orkar man bara inget, och hungrig är man absolut inte. Dricker däremot gör jag. Massor.

Idag tuppade jag av på gymmet. Två gånger dessutom.

Som en följd åkte jag och köpte en massa yoghurt och frusen ananas. Det får jag ner. Och mitt mål idag har varit att äta lite och ofta. Så jag har klämt i mig mer idag än vad jag gjort sammanlagt på en vecka tror jag.

Men det behövdes. För kvällen tillbringades med det roligaste jag vet, min nya sport: Stand up Paddle. I HÖGA vågor. Med kastbyar och starka vindar. Med båtar som körde tre varv runt mig bara för att jävlas. Självklart trillade jag inte i. Det gör jag inte. Jag älskar verkligen denna sport. Mitt mål idag var att – medan jag paddlade ett antal kilometer stående på min bräda – stå RAKT och ej med knäna böjda. Det börjar lossna. Och bättre upp: jag lyckades stå som ett V med paddeln högt över huvudet medan jag viftade på rumpan och gungade brädan så mycket jag kunde åt alla håll. Detta medan jag förklarade för en kille HUR man kommer ifrån sittande till stående utan att ramla i vattnet. Jag är riktigt imponerad av mig själv.

Så den här sporten ska jag bli bäst i. Jag återvänder imorgon. Förutsatt att vinden lägger sig lite, för det var visst gränsfall idag. Vågorna är helt enkelt lite för höga förklarade mannen som hyr ut brädorna. Att vi fick ge oss ut idag var visst tack vare att det inte var vår första gång.

Och jag tror jag imponerade lite på honom idag när jag stod där lugnt och behärskat och avslappnat på min bräda och förklarade för killen som föll som en kägla hur man gjorde. Allt medan brädan gungade runt i dom höga vågorna.

 

Kommentera

Kategorier

