Skrivet av: Fransyskan | 08 juli 2015

Jag börjar lära mig hur livet ska levas på Franska Rivieran

Började dagen med ett besök hos min osteopat med min fot som jag inte riktigt kunnat sätta ner på ett par veckor. Egentligen är det bara ett problem när jag tränar eftersom jag oavbrutet tippar åt vänster. Stand up Paddle går däremot utmärkt!

Stressfraktur sa läkaren. 6 veckor på kryckor. Vi får se hur det blir med det, sa jag, för en sån bomb släpper man inte tre dagar innan jag ska iväg och vandra i en vecka. Oavsett vad man har för läkarlegitimation.

Så efter jobbet drog jag iväg för att träna upp min proffsighet i Stand Up Paddle igen. Och jag ÄR bra:-) Det sa våran guide idag inför hela gruppen, när han gick igenom hur man gör och vilken bakgrund alla hade. Du är nybörjare, du är nybörjare, du är ok, och DU du är riktigt bra på det här (gissa vem) och så vidare. Det slog nästan komplimangen jag fick igår (”DU, du är i varje fall inte komplicerad som person”). Jag tror i varje fall att det var menat som en komplimang.

Idag var det inga höga vågor men en ganska envis vind och ström som drog ut i det stora havet, så det var en barnlek jämfört med igår. Därför tog jag mig tid att träna lite. På att sätta fötterna intill varandra i mitten istället för att stå lite bredbent. Och idag druttade jag i för första gången – ett välbehövligt dopp i ett alldeles för varmt hav – men till mitt försvar vill jag hävda att jag vid tillfället stod som ett V med paddeln över huvudet och balanserade på ett ben:-)på

Jag försökte göra om tricket när det blev dags att gå upp. Guiden hade gått för att hämta sin kamera och stod där beredd medan jag långsamt försökte hitta balansen i mitten igen. Och så började jag lyfta ena benet i samma ögonblick som han ropar ”du vänta batteriet tog just slut”… Timing.

Avslutade dagen på stranden med vin och apero där en mycket fet man skymde hela den vackra solnedgången. Vart man än tittade stod han där med fläsket vällande. Lockade inte att ta upp kameran.

Men hörrni, det är vindar (bara det!) ifrån öst idag. Vilket innebär att det kommer vara riktigt skönt att sova på balkongen inatt. Bara jag får ha sängen för mig själv. Det är inte så kul att vakna med gnagmärken på benen varje morgon för att katten gjort sitt bästa för att få mig att lämna plats till henne.

 

Responses

  1. Finns det inga myggor där? Ja, med tanke på att du ibland sover på balkongen.

  2. Joda här finns myggor inga mindre än tigermygg som kan bära på tropiska sjukdomar. Men vi har ej haft så många i år. Än.


Kommentera

Kategorier

