Skrivet av: Fransyskan | 24 juli 2015

Gaspacho

Det är gott hörrni. Det upptäckte jag för några veckor sedan vid en picnic på stranden, då en halvspanjor hade med sig denna goda kalla soppa. Näringsrik dessutom. Skulle passa mig fint nu när det är flytande som gäller för denna febriga undernärda dam.

Så jag skrev till den unge mannen och frågade om receptet. Hade tänkt mig ett svar typ i stil med:

4 tomater

en lök

en paprika

vinäger

citron

lite vatten att spä ut med

Istället fick jag en uppsats med alla versioner av gaspacho han använt medan han prövat sig fram till detta goda. Han förklarade tom hur man gör för att skala tomater. Problemet är att jag inte bli klok på vilken av alla varianterna han menar är bäst. Och när man har läst en sida långt om hur man kan kombinera vinäger och citron så.. tja, jag blev lite förvirrad.

Han avslutade med orden: ”hör av dig om du har några frågor”.

Det hade jag!

Hur snabbt hinner du slänga ihop ett par liter och köra hem med till mig?

 

Kommentera

Kategorier

