Skrivet av: Fransyskan | 23 september 2015

Det här med att bo på Franska Rivieran

Jag reagerar inte längre på dyra bilar, det kryllar av såna här. Men två gånger på en månad har jag hamnat mitt i en inspelning av en film och det är lite ovanligare. Första gången hade dom spärrat av halva parkeringen där vi träffas för att ge oss ut på havet, pga att någon kändis var på plats för att spela in en film just där. Har såklart glömt hans namn, men en mycket välkänd och numera lönnfet man.

Häromdagen var det lite mer spännande, då vi var på väg ut på havet på våra brädor och plötsligt hamnade mitt i en inspelning av en annan film där en helikopter filmade en jakt med en 5-6 båtar. Det kan ha varit uppföljningen av Brice de Nice, för en andra filmen dom spelar in här nu utspelar sig på tidigt 40 tal och jag tvivlar på att dom hade såna båtar då. Får hoppas dom inte klipper bort oss!

 

Kommentera

Kategorier

