Skrivet av: Fransyskan | 28 september 2015

Dagens (förvånade) komplimang

Vi surfade idag. Och för en gång skull fanns Teddybjörnsmannen på plats på stranden för att ge råd vråla ut order och vifta som en flygledare med armarna för att försöka få oss att förstå hur vi skulle göra för att bli proffs på våra brädor.

Teddybjörnsmannen har sett mig ge mig iväg på min bräda varje kväll. Han har sett mig komma tillbaka.

Men han har aldrig förr sett mig in action och definitivt inte i höga vågor.

Idag lärde jag mig att jag faktiskt KAN studsa upp från sittande till stående när dom mer än meter höga vågorna kommer. Studsa upp. Jag är ingen hejare på att svänga tvärt utan fart (men jag klarar det strålande mitt i en hög våg som slår över när jag har bra fart!). Jag lärde mig surfa med vågorna och paddla emot dom (stående eh, stående mot meter höga vågor som precis slår över).

Teddymannen lätt helt paff när han mitt under middagen vände sig mot mig och utbrast:

”Jag blev så himla imponerad! Du studsade ju upp stående mitt i dom höga vågorna, paddlade mot och surfade med… Det är helt otroligt hur mycket du har utvecklats den här sommaren. Jag visste inte det…”

Nej,  han visste inte det… Men nu vet han! Och nu förstår han varför jag älskar den här sporten. Känslan när man lyckas, när man får kontroll över kroppen OCH brädan.. Underbart! Idag lärde jag mig även ramla, men inte med stil. Ena gången slog jag i vänster handled, nästa gång gled jag som ett sjölejon på väg ner i havet över brädan och brände sönder skinnet på ena armen. Men den tredje gången såg jag att näsan var på väg i snabb riktning mot brädan och girade ner i havet istället. Sedan trillade jag inte mer utan lärde mig svänga tillbaka ut i vågorna.

Och den här kvällen markerade avslutningen på en fantastisk säsong. Den kunde inte slutat bättre!

Responses

  1. Det låter alldeles underbart!


Kommentera

Kategorier

