Skrivet av: Fransyskan | 30 september 2015

Slutet på säsongen

Den är slut nu, sommarens stand up paddle säsong. Vi firade av den kungligt med två dagars surf i de höga vågorna. Sista dagen var det bara jag och en representant från Schweiz som lät mig testa en helt ny serie surfbrädor. Gissa om jag var lycklig. Det finns inte en muskel i min kropp som inte gör ont idag och jag har blåmärken överallt. Men vad kul det var! Och svårt!

Teddybjörnsmannen stod frustrerad på stranden och ropade ut instruktioner, viftade med armarna för att jag skulle förstå. Frustrationen lyste om honom, för han har fullt förtroende för att jag ska klara av saker som jag faktiskt inte gör. Och envis som jag är försökte jag förstås.

Säsongen tar inte slut för mig idag, utan vi låter orkanbyarna blåsa förbi och fortsätter på måndag – utan Teddybjörnsmannen. Det är tungt att han åker, men han har öppnat dörrar för mig som gör att jag kan fortsätta utveckla min talang på brädan. Det är guld värt att ha såna kontakter.

Idag skruvade jag på takräckena på bilen, klickade hem en våtdräkt (hoppas den passar men det är ett engelskt märke så jag hoppas att folk där är lite längre än pygmeerna till kvinnor i detta land), en flytväst (vilket vi inte använt hittills men kommer använda i vinter), och ett par neoprene tights. Sen åkte jag och hämtade upp två paddelbrädor och letade fram mina neoprene vantar och skor.

Vattnet är varmt ännu och vi kommer kunna köra på ett tag till utan våtdräkter. Men nu står vi på egna ben.

Teddybjörnsmannen höll ett förmaningstal där han gick igenom vad som gäller med vindar, risker, höjd på vågor, bra och dåliga ställen att surfa på osv – innan han vände sig för att säga hejdå men avbröt sig själv med:

”Äsch vi ringer varandra imorgon va?”

Så klart.

Kommentera

Kategorier

