Skrivet av: Fransyskan | 25 januari 2016

Mitt nya kök

image

När man skadar ryggen så som jag gjorde i oktober, så inser man snabbt bristerna i sin bostad. Det funkar inte att ha ett kylskåp i höjd med fotknölarna och en ugn i höjd med öronen. Faktum är att det aldrig funkat att ha ett kök på 160cm där man behöver vara akrobat för att laga mat.

Så jag har designat mitt nya kök. Hittat personer som kan bygga det. Valt ut alla svindyra varor som kyl frys diskmaskin (ska man göra något ska man göra det ordentligt) tvättmaskin ugn (stor!!!) Induktionsspis med plats för fyra grytor… lyx. Ren lyx.

Sen kom det lite svårare, att övertala ägaren att det inte räckte med att byta ut det lilla skithörnet till kök jag har, utan att jag behöver dubbla dess storlek och som sagt, få in all lyx jag anser mig behöva. Det tog sin lilla tid.

Jag har pratat med med honom de sista veckorna än de senaste fyra åren. Men köket är beställt. Vitvarorna har kommit. Jag väntar bara på möblerna och de lär jag inte få utan ett par större strider till.

Kvällen har ägnats åt att med desperation i rösten förklara för kundservice där köket är beställt att jag skiter fullständigg i att bromsarna till skåpsluckorna ej är klara för leverans förrän 6 mars. Jag tror nog att dom kan stoppa dessa 6 små detaljer i ett kuvert och posta när dom kommer – och att dom kan skicka alla möblerna som ska installers senast den 5 februari som det var utlovat från början. Men si det argumentet gick inte hem så det lutar åt att vi får avbeställa bromsarna och beställa dom igen…

Allt är så enkelt i detta land suck. Grannen skrattade gott när han hörde hur jag strider för detta kök. Behöver han någonsin nån som kan argumentera för honom är jag anställd…

Kommentera

Kategorier

