Skrivet av: Fransyskan | 11 februari 2016

Konsten att vara kund i en fransk butik

4e besöket i samma butik, i jakt på en vara som deras website hävdar finns, som deras kundservice hävdar finns 12 i lager av, och som personalen hävdar ”finns i deras skitstora superhöga lager en våning ner” och som ingen dom inte har tid att hävda.

Hög på kortison, halvdöv pga öroninflammation och med stora andningsvårigheter pga igenbommade bihålor så stod jag denna gång på mig. Jag tänker inte gå härifrån utan varan som dom lovade plocka fram igår så att den faktiskt väntade på mig när jag kom idag.

Sur är inte ordet. Nästa gång ska jag ta joggingskor och lämna jackan i bilen. Man får springa flera kilometer bara mellan ingång och kassan – inga genvägar möjliga – och när man dessutom behöver jaga personal….

Fransk kundservice.

Ett jävla skämt.

Kommentera

Kategorier

