Skrivet av: Fransyskan | 20 februari 2016

Det är sport att bygga kök

image

Speciellt när det aldrig blir färdigt. Och när mannen som ska göra jobbet bara är tillgänglig på lördagar och det är icke förhandlingsbart att komma en kväll.

”Det tog längre tid än planerat för att du ville jag skulle borra hål för sladdar och sånt”.

Jodå… och det tog ingen tid alls att springa runt runt och leta efter rätt delar och skruvar, då mannen öppnat alla lådor samtidigt och tömt i en hög som han pö om pö spred ut på olika ställen i hela lägenheten. Och att gissa hur man skulle göra då män inte läser bruksanvisningar. DET tog ju ingen tid alls. Bara typ halva dagen.

Jag kommer nog behöva en hel dag för att lista ut vart alla överblivna skruvar och brädor egentligen ska sitta. Och en stund för att flytta det integrerade diskstället som idioten trots mina många förmaningar skruvade fel (så dörren går ej att stänga).

”Ta bort dörren då”
”Vilken bokstav i ordet ‘integrerad’ förstod du inte? Vitsen är ju att gömma disken bakom en dörr”.

Fördelen med att ha inte ha ett kök på ytterligare två veckor är förstås att jag kommer rasa i vikt. Jag hade förberett mat för en vecka men inte tre. Alltså är det frukt och yoghurt som gäller i två veckor nu. Samtidigt måste man springa genom halva lägenheten för att hämta vatten, tillbaka igen för att nå mikron, sen klättra över alla lådorna för att komma ut på balkongen för en tallrik, tillbaka till badrummet för att skölja av den genom hela lägenheten för att komma tillbaka till mikron sen tjohoo redo att sätta sig på golvet och äta med min enda sked.

Men vin har jag. Lyckas jag borra hål genom korken med borrmaskinen (hittar ej korkskruven) så kanske jag kan halsa vin ur flaskan ikväll och varva ner lite. Glasen är nedpackade.

Responses

  1. Men…det kommer att bli så fint och du kommer att tycka det är så värt varenda uppoffring.😊
    Hälsar Mme Fellini

  2. Underbart med en positiv kommentar när allt känns så hopplöst.

  3. Jag bara älskar att ditt nya kök har plats för fötterna under bänkarna så att man kan stå nära.

  4. Hade vart mer praktiskt med en bankskiva!


Kommentera

Kategorier

