Skrivet av: Fransyskan | 22 mars 2016

Arlanda

image

Vad det var för ett pundhuvud som designade arlanda flygplats vet jag inte – men det är den enda flygplats jag någonsin vart på där man måste gå igenom säkerhetskontrollen när man mellanlandar. Detta efter att man sprungit som en blå i flera mil för att hinna till sitt flyg.

Och så hamnar man alltså här, i trappan. Där alla svenskar köar en och en och bär sina tunga väskor upp ett steg i taget. Alla utom jag som kånkade väskan hela vägen upp med en gång och under hotfulla blickar stod och väntade tilla killen jag borde stå efter kommit hela vägen upp. Säkerhetskollen är alltså precis i toppen på trappan och hiss finnes icke. Det var därför jag tog denna bilden.

Om jag mes ryggproblem tyckte det var jobbigt tänk er en mamma med barn och väskor.

Aldrig mer arlanda.

Responses

  1. Men, så idiotiskt! Det är knappt man tror det är sant med den där dumma trappan. Det blir nästan komiskt, som om det är nåt slags skämt med dold kamera och allt.


Kommentera

Kategorier

