Skrivet av: Fransyskan | 16 april 2016

Konsten att leva

image

Efter en 17km vandring med drygt 1200meters klättring, skavsår över halva fötterna och ben tunga som stubbar så gäller en endaste regel: man får absolut under inga omständigheter sätta sig ner, inte ens för att gå på toa.

Det gäller att hålla sig på benen tills man har lagat sin mat, ätit, packat väskan för morgondagens vandring, gjort picnic till morgondagen, duschat, kelat med katten etc. Man får inte sätta sig ner för när man gör det så är det kört.

Jag satte mig inte förrän för en halvtimme sen och jag kan lova att jag helre sover i fåtöljen än reser mig igen – benen kommer aldrig hålla – för att förflytta mig till sängen två meter bort.

Men men.. imorgon ska jag motverka eventuellt träningsvärk med 50km på cykel. Vi ska åka till italien!

Och jo, jag satte ner mina brinnande fötter i den iskalla floden och satt där ganska länge. Två gånger faktiskt. Härligt!

Kommentera

Kategorier

