Skrivet av: Fransyskan | 19 april 2016

Inga förutfattade meningar här inte

Kom hem en kille för att göra ett kostnadsförslag på fönster mellan balkongerna. Ljudisolerat dubbelglas för att vara exakt. Med instruktioner om att testa det mot italienarnas höga röster.

Han var indier.

Min första tanke var jackpott. Nu blir jobbet ordentligt gjort.
Väntar med spänning på att se hur dyr han är…

Denne man utbrast, liksom dom andra som varit här av samma anledning, ”men du känner ju alla här” när jag hejade på en granne jag aldrig sett förut.

Nej, faktiskt gör jag inte det. Men jag hejar på alla. Jag pratar med alla. Och det kanske är därför jag känner dom flesta!

Kommentera

Kategorier

