Skrivet av: Fransyskan | 28 april 2016

Det här med solkräm

Jag har slut på solkräm. Jag gör slut på en flaska i veckan om jag har semester och minst 6 flaskor per säsong. Stora flaskor.

Efter att ha besökt vartenda apotek i stan står jag nu inför fakta: ingen har tänkt ta in det här märket igen. Det vet jag efter att ha engagerat hela personalen på dagens apotek, och en dam satte sig och ringde runt till apotek i andra städer.

6 flaskor per sommar sa jag. Och nu behöver jag hitta en ny kräm jag gillar och tål.

Det var så det kom sig att personalen öppnade en flaska av varje märke och hällde upp i små burkar till mig att prova.

Apoteket har många provtuber nu.

Ibland gillar jag verkligen det här landet.

Igår skrev jag till stormarknaden Carrefour och påpekade att deras sortiment av glutenfria produkter är skit och svindyrt. Fick till svar att dom har utökat sortimentet med tre produkter. Åkte och kollade. Det har dom. Tre. En av varje. Dessutom har dom flyttat hyllan så att den nu står bakom metallpelare som håller uppe taket. Man får sträcka in armen bakom pelarna och gissa vad man drar fram. I emailet fick jag telefonnumret till mannen som är ansvarig för denna avdelning. Jag ska ringa honom en dag när jag behöver avreagera mig. Ser fram emot det ganska mycket, för jag älskar verkligen att argumentera. Även i ett land där kunden alltid har fel.

Kommentera

Kategorier

