Skrivet av: Fransyskan | 08 maj 2016

Ny granne

image

Det flyttade in en ny kille här i veckan. Han har roat sig med att i värsta elefantstil springa ett maraton i sin lägenhet mellan 22:30 och 00:30 varje natt, samtidigt som han släppt diverse tunga saker i golvet. Jag har hållt tyst.

Jag sa inte heller något när samma oljud fortsatte en hel dag, bara avbrutet för att hårt banka i golvet (mitt tak) då jag råkade tappa något inne hos mig En Gång. Då kände jag att vi kommer inte komma så bra överens.

Igår hade han hela lägenheten fylld med elefantkompisar med höga basröster som stod och rökte ute var femte minut medan två barn bowlade med möbler inne.

Då samlades vi närmsta grannar ute på andra sidan huset och diskuterade  hur vi ska hantera detta.

Imorse kom droppen för mig då jag satt i godan ro på balkongen (som jag röjde dammaög och skrubbade igår) och killen lugnt böjer sig över räcket och skakar en dammig matta. Rakt över mig, min mat och min nyskrubbade balkong.

Då höll jag inte tyst längre. Killen vet nu att han lever. Han vet precis vad jag anser om honom och om hur jag har upplevt dom senaste dagarna. Han ursäktade sig visserligen men jag vrålade tillbaka att ursäkter tar inte bort dammet ur min mat och är han verkligen ledsen kan han komma ner och städa upp här. Avslutade med att önska honom välkommen till byggnaden och hoppades att han inte packat upp än för här lär han inte bli långvarig!

Nu vet han att han har en galen kvinna under sig. Grannen bredvid honom kommer säkert ge honom öronen fulla innan morgonen är slut också.

Men tanken på en lugn hel hemma var fin i varje fall..

Kommentera

Kategorier

